Marketing internetowy w czasie kryzysu. Jakie podjąć działania wspomagające firmę?

Ostatnie lata nie oszczędzały przedsiębiorców: pandemia COVID19, nagły i szybki wzrost kosztów energii elektrycznej, opłat za prowadzenie firmy, galopująca inflacja. Wiele firm podniosło ceny produktów i usług, a niektóre niestety musiały zakończyć działalność. Przedsiębiorcy zadają sobie pytanie: co zrobić, aby utrzymać się na rynku? W poniższym artykule chcemy odpowiedzieć na pytanie, czy w czasie kryzysu warto zainwestować w marketing?

Marketing internetowy – czy warto zainwestować

Zrozumiałym jest, że w obliczu mniejszego zysku przedsiębiorcy tną koszty prowadzenia działalności. Oczywiście na opłatach stałych, takich jak prąd, czy wynajem lokalu nie da się zaoszczędzić, koszty te bez wątpienia muszą zostać poniesione. Co jednak w przypadku marketingu, a szczególnie marketingu internetowego? Odpowiadamy – tak, należy podjąć działania, aby pozostać  dobrze widocznym w sieci. Dlaczego? Skutki zaniechania reklamy w sieci twoje przedsiębiorstwo będzie odczuwać przez długi czas, ponieważ marketing internetowy nigdy nie śpi i może się okazać, że przestaniesz być widoczny w internecie, co również wpłynie na obniżenie wpływów.


Nasza rada: inwestuj w marketing internetowy. Możesz mniej, ale w sieci bądź zawsze widoczny.

Dlaczego warto zainwestować w marketing internetowy

Jak wynika z raportu Boston Consulting Group, który przedstawia analizę wyników biznesowych firm podczas ostatnich kilku recesji: 14% przedsiębiorców reklamujących się w sieci zwiększyło sprzedaż i zysk operacyjny.


Historia pokazuje, że firmy, które podczas kryzysu zainwestowały w marketing i reklamę, przetrwały i znacząco wzmocniły pozycję na rynku produktów, czy usług. Warto tu za przykład dać firmę P&G, która podczas wielkiego kryzysu zwiększyła swój budżet na reklamę, w czasie kiedy inne firmy zrobiły wręcz przeciwnie – obcinały koszty związane z marketingiem. Przedsiębiorstwo kosmetyczne docierało do klientów nowatorskimi, jak na tamte czasy, sposobami. Dzięki temu firma P&G stała się rozpoznawalna, a jej zyski zaczęły wzrastać.


Zgodnie z powiedzeniem: „Kiedy czasy są dobre powinieneś się reklamować, kiedy czasy są złe, musisz się reklamować” warto inwestować w czasie kryzysu, ponieważ taka działalność na pewno zainwestuje w przyszłości.

Marketing internetowy – jakie podjąć działania w czasie kryzysu

Marketing_internetowy_w_czasie _kryzysu_webova

Zapewne zastanawiasz się teraz, jakie podjąć najlepsze działania marketingu internetowego, żeby być stale widocznym w sieci i żeby twój nadwyrężony budżet to wytrzymał? Spieszymy z odpowiedziami.

Utrzymuj wysoką pozycję strony firmowej w wyszukiwarce Google

Całkowite zaniechanie działań marketingowych sprawi, że nie utrzymasz się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Za tym kryją się różne konsekwencje: zmniejszy się ruch na stronie, potencjalni klienci będą szukać danego produktu, czy usługi gdzie indziej, a co za tym idzie, jeszcze bardziej zmniejszą się przychody firmy. Właśnie dlatego nie warto zaniechać aktualizacji strony, aktualizacji wizytówki itp. Na bieżąco aktualizowane takie dane, jak np. wpisy, informacje o realizacji sprzedaży, czy usługi są sygnałem dla przeglądarki Google, że cały czas dzieje coś się u ciebie dzieje, a więc jest zainteresowanie twoją firmą, więc strona będzie się wyświetlać w wysokich wynikach wyszukiwania.

Utrzymuj stały kontakt z klientami 

Większość użytkowników Internetu ma założone profile w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram, Tik Tok – do wyboru, do koloru. Ty również załóż profil swojej firmy i zbuduj sobie firmową społeczność w social media. Pozwoli to na łatwą i szybką komunikację z klientami. Wstawiaj zdjęcia np. fryzur (kiedy jesteś fryzjerem), nowego menu (kiedy jesteś kierownikiem restauracji), informuj o wszelkich zmianach, itp. Dzięki temu zyskasz stałych klientów, a także poznasz nowych. Grono odbiorców twoich produktów, czy usług może się wtedy bardzo powiększyć, a więc wzrosną również przychody firmy. Możesz również zamieścić reklamę w social mediach. Jej niebywałą zaletą jest to, że jest stosunkowo tania, dlatego również warto zareklamować swoją firmę na tego typu portalach.

Twórz ciekawe i wartościowe treści na stronę  – content marketing

Dbaj o stronę internetową swojej firmy. Zainwestuj w content marketing. Co to jest? Już śpieszymy z wyjaśnieniem. Content marketing to rodzaj marketingu, którego celem jest tworzenie i dystrybucja treści, które mogą pomóc w promowaniu produktu lub usługi. Założenia content marketingu opierają się na tym, że jeśli marka będzie dostarczać interesujące i wartościowe treści, to odbiorcy będą chętniej do niej wracać i polecać ją innym. Z komputerowego na nasze: twórz wartościowe teksty na swoją stronę internetową, np. poradnik co wybrać: sofę, czy narożnik? (jeżeli sprzedajesz meble) pisz, co jak się czesać, żeby było modne i jakich kosmetyków używać do pielęgnacji włosów (jeżeli jesteś fryzjerem) itp. Artykuły poradnikowe, blogi (jak nasz blog o marketingu internetowym) dostarczają wielu odpowiedzi na często zadawane pytania. Jeżeli twoja strona będzie na wysokiej pozycji wyszukiwania, potencjalny klient u ciebie poszuka odpowiedzi i istnieje duże prawdopodobieństwo, że skusi się też akurat na twój produkt, który sprzedajesz, czy usługę, którą oferujesz. Dodatkowo, co jest dużym plusem, możesz –  nie poniesiesz wtedy żadnych kosztów, ponieważ treści na firmowego bloga możesz tworzyć sam.

Zainwestuj w reklamy, np. Google Ads 

Google Ads to system reklamowy stworzony przez Google, który umożliwia wyświetlanie reklam na stronach internetowych i w wynikach wyszukiwania. Warto zainwestować w to narzędzie marketingu internetowego w czasach kryzysu, ponieważ skuteczność sprzedaży w ten sposób reklamowanych towarów i usług wzrasta aż o 82%, a ilość użytkowników firmowej strony aż o 95%.

Profesjonaliści na ciężkie czasy – webova.pl

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł rozwiał wszelkie twoje wątpliwości dotyczące reklamy twojej firmy w sieci. Jeżeli jednak ciągle się wahasz, czy warto inwestować w marketing internetowy pomimo trudnych czasów na rynku, skontaktuj się z nami. Pomożemy, doradzimy i wybierzemy najlepszy wariant dla ciebie. Zadzwoń, napisz, przyjedź! – Czekamy na Ciebie 🙂