Co to jest marketing internetowy?

Według raportu „Digital 2021” w 2021 roku z Internetu korzysta 4,66 miliarda ludzi na całym świecie. Powalająca większość z nich, bo aż 4,20 miliarda osób używa mediów społecznościowych. Wniosek nasuwa się sam – nie ma cię w sieci, to nie istniejesz. Mało tego, obecnie ogromna większość wszystkich transakcji odbywa się właśnie w sieci. Dlatego tak istotny jest marketing, za pomocą którego można podbić Internet. Czyli właśnie marketing internetowy, o którym szerzej poniżej.

Czym jest marketing?

Aby móc przejść do omawiania specyficznej działki, jaką jest marketing internetowy, warto sobie przypomnieć, czym ogólnie jest pojęcie marketingu. Otóż mamy tu na myśli wszystkie działania, które na celu mają zwiększenie sprzedaży usługi czy konkretnego produktu. Specjalnie w tym celu wypraktykowane metody, sztaby ludzi, którzy doskonale znają się na technikach sprzedaży – tak pokrótce przedstawia się tradycyjny marketing. Warto jednak podkreślić, że marketing to nie tylko sama kwestia sprzedaży. To również budowanie świadomości marki wśród klientów. Co kryje się pod tym pojęciem?

Świadomość marki, czyli?

Pod tym hasłem należy rozumieć charakterystyczne cechy danej marki, które od razu przychodzą klientom na myśli. Co ciekawe to nie konkretny produkt powinien się ludziom kojarzyć, ale cechy, które kojarzą się z firmą – weźmy przykład Coca-Coli. Słysząc tę nazwę nie widzimy słodkiego napoju gazowanego, ale rodzinną atmosferę, czerwoną charakterystyczną ciężarówkę, więzi międzyludzkie – ponieważ te elementy wykorzystywane są przy budowaniu świadomości marki. Z kolei widząc napój Red Bull, skojarzy się nam z adrenaliną, dokonywaniem rzeczy niemożliwych, ekscytacją, a nie jedynie z napojem energetycznym. Tutaj bowiem specjaliści od marketingu nastawili się na takie elementy charakteryzujące markę.

Co to jest marketing internetowy?

Ostatnie badania przeprowadzone przez NordVPN wskazały, że w trakcie całego życia ludzie spędzają ponad 23 lata w sieci! To ogromny okres – w Internecie robimy zakupy, pracujemy, bawimy się, rozmawiamy. Nie powinno chyba nikogo dziwić, że marketing również działa w tej strefie. To właśnie dlatego działania skierowane w stronę Internetu nazywa się marketingiem internetowym. Co rusz pojawiają się nowe sposoby pozyskiwania klientów, budowania świadomości marki właśnie w sieci.
Warto poznać podstawowe rodzaje marketingu internetowego. Obecnie nie można sobie bowiem bez nich wyobrazić gałęzi, jaką jest marketing internetowy.

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie

Działanie, które mają na celu wzmocnienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google, poprzez linkowanie, dobór odpowiednich słów kluczowych, artykuły sponsorowane.

Kampanie reklamowe Google ADS

Płatny sposób na umieszczenie swojej witryny internetowej w pierwszych wynikach wyszukiwania.

Social media marketing

Wykorzystanie mediów społecznościowych do działań marketingowych w formie postów, reklam, video.

Content marketing

Działania, które mają na celu dotarcie marketingu internetowego do konkretnej grupy odbiorców, poprzez ich dokładne określenie.
Oczywiście, rodzaje marketingu internetowego to temat rzeka, który szerzej przedstawimy w kolejnym wpisie. Warto jednak już zapamiętać te pojęcia, ponieważ bez nich marketing internetowy nie istnieje.

Co daje nam marketing internetowy?

Skoro wiemy już, czym jest digital marekting oraz jakie podstawowe rodzaje marketingu internetowego można rozróżnić, warto zastanowić się nad tym, co daje nam marketing internetowy. Do podstawowych zalet tej formy marketingu należy zaliczyć:
• Możliwość dotarcia do szerszej grupy określonych odbiorców,
• Rozliczanie kosztu reklam za rzeczywiste przekierowanie klienta,
• Wykorzystanie dynamicznych form przekazu,
• Dostosowanie przekazu do konkretnego odbiorcy,
• Możliwość sprawdzenia efektów działań marketingowych.
Jedno jest pewne – dobrze prosperująca firma nie może zignorować potęgi, jaką jest marketing internetowy. Zainteresowanie tą odnogą marketingu będzie z roku na rok wzrastać, dlatego już teraz warto podwoić starania, aby właśnie twoja firma stała się dostrzegalna w sieci. A my ci w tym pomożemy.

Masz pytania? Napisz, chętnie odpowiem