Rodzaje marketingu internetowego
Rodzaje marketingu internetowego
Wiemy już, że marketing internetowy, czyli sposób promowania produktu w sieci, jest nieodłącznym elementem prawidłowo prowadzonych działań handlowych. Jednak nie wszyscy wiemy, że pojęcie te jest bardzo bogate. Rozwój działalności e-comerce sprawia, że tworzą się różne gałęzie, przez co marketing internetowy jest bardzo szeroką dziedziną
Co nam dają rodzaje marketingu internetowego?
Zastanawiasz się, po co utrudnić życie i wymyślać różne rodzaje marketingu internetowego? Już śpieszę z wyjaśnieniem – dzięki temu, że można wykorzystać różne metody działania, różne narzędzia, to jednocześnie możliwe jest dotarcie do grupy klientów, która nas konkretnie interesuje. Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego – kojarzysz takie powiedzenie? To właśnie idea marketingu internetowego – nie ma jednego konkretnego działania, które idealnie się sprawdzi przy każdym produkcie, każdej grupie docelowej, który przyniesie za każdym razem taki sam efekt – najlepiej oczywiście pozytywny. Z tego powodu specjaliście opracowują na bieżąco nowe trendy, za sprawą których przedsiębiorcy mogą trafić ze swoimi działaniami właśnie tam, gdzie potrzebują.
Podstawowe rodzaje marketingu internetowego
W poprzednim wpisie nadmieniłem już o podstawowych rodzajach, na jakie dzieli się marketing internetowy. Jednak odmian tej rozwijającej się z zawrotną prędkością gałęzi jest więcej. O jakich rodzajach musisz wiedzieć? Poniżej przedstawiamy bardziej szczegółową charakterystykę.
SEO- dlaczego warto postawić na pozycjonowanie stron?
Zdecydowanie to najbardziej nam się kojarzy, jeśli chodzi o marketing internetowy. Jednak co kryje się pod tą nazwą? Otóż jest to cały zakres działań, których zadaniem jest zbudowanie jak najmocniejszej pozycji strony w wyszukiwarce Google. Ponieważ optymalizacja i pozycjonowanie dotyczy właśnie strony internetowej. Należy opracować plan działania w taki sposób, aby dana strona była jak najczęściej wychwytywana przez algorytmy wyszukiwarek. Co powinno się składać na działania, jeśli chodzi o ten rodzaj marketingu internetowego? Bez czego nie ma mowy o pozytywnych efektach SEO?
• Domena z odpowiednią historią linkowania,
• treść z odpowiednio zastosowanymi i dobranymi słowami kluczowymi,
• szybka w działaniu i prosta w nawigacji strona internetowa
Kampanie Google Ads – czy warto zapłacić
Innym, jednak już płatnym sposobem na reklamę swojej działalności w sieci, są kampanie Google Ads. Idea opiera się na sprowadzeniu ruchu na stronę klienta i zwiększeniu sprzedaży. Jednak czy zawsze warto zainwestować w płatną kampanię tego typu? Okazuje się, że najlepiej takie rodzaje marketingu internetowego sprawdzają się, jeśli chodzi o akcje promocyjne w konkretnym okresie, wypuszczanie na rynek nowego produktu przez znaną już markę.
Dlaczego nie zawsze jest to dobry sposób dla nowej firmy? Ponieważ z racji na fakt, że dana marka jest nieznana, cena za przeprowadzenie kampanii będzie wyższa. Szanse na to, aby klikalność była duża, co zarazem zmniejszyłoby koszt kliknięcia, są mniejsze, ponieważ potencjalni klienci nie ufają nowej firmie, nie lubią jej produktów, nie znają ich -przez to nie angażują się w tego typu kampanie.
Content Marketing – to zdecydowana podstawa
Decydując się na marketing internetowy, musisz poznać pojęcie content marketingu. Co więcej, odpowiednie działania w tej konkretnej gałęzi sprawią, że łatwiejsze będzie stosowanie innych rodzajów, takich jak, chociażby kampanie Google ADS. Czym jest więc content marketing? To działania, które mają na celu stworzenie wartościowych i ciekawych dla odbiorców treści, przez co zwiększy się zainteresowanie daną marką konkretnej grupy docelowej. Poprzez odpowiednio prowadzone działania content marketingu można:
• zdobywać nowych klientów,
• utrzymywać zainteresowanie obecnych,
• budować świadomość marki.
Portale społecznościowe potęgą w marketingu internetowym
Z pewnością masz konto na FB, Instagramie czy Twiterze? A może jesteś fanem filmików wrzucanych na Youtube? Być może o tym nie wiedziałeś, ale jesteś odbiorcą social media marketingu. Sposoby na to, aby zaistnieć wśród milionów użytkowników, są zasadniczo dwa – albo musisz prowadzić firmowe konto samodzielnie, idealnie docierając do grupy odbiorców, intrygując swoimi postami, wzbudzając różne emocje, przez co masz coraz większe zasięgi. Drugim sposobem są płatne kampanie reklamowe Facebook Ads, Instagram Ads itp.
Video marketing i influencer – co łączy te dwa pojęcia?
Czy wiesz, że obecnie ponad 80% ruchu w Internecie stanowią materiały video? Nic więc dziwnego, że video marketing można zaliczyć do rodzaju marketingu internetowego. Jeśli czujesz się na siłach, masz do tego dryg i odpowiednie umiejętności, możesz działać na własnym kanale na Youtubie, emitując tam filmiki skierowane do twojej grupy odbiorców. Jednak coraz częściej do współpracy angażuje się influencerów, czyli mówiąc wprost ludzi, którzy żyją z publikowania filmików i postów w mediach społecznościowych. Bardzo często osoby takie mają po kilka milionów followersów, wiec każda „zareklamowana” przez nich rzecz ma szansę na zwiększoną sprzedaż. Aczkolwiek na współpracę z gigantami wśród influencerów mogą pokusić się jedynie najwięksi gracze na rynku – są to bowiem niebagatelne kwoty.
Jakie jeszcze rodzaje marketingu internetowego zasługują na uwagę?
Z pewnością każdy chociaż raz słyszał, że coś stało się viralem… Rozumiemy przez to wypowiedź czy zdjęcie, które podrasowane graficzne lub video przekazywane jest od odbiorcy do odbiorcy, trochę na zasadzie „z ust do ust”. Podstawą marketingu virualowego, nazwanego tak po części od wirusa, gdyż tak samo szybko się rozprzestrzenia, jest ciekawa i oryginalna forma.
Jeszcze innym rodzajem jest e-mail marketing. Jak sama nazwa wskazuje, są to działania prowadzone za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dzięki temu nie tylko zwiększa się baza adresowa klientów i odbiorców, ale również można przekazywać interesujące nas treści, chociażby w formie newsletterów.
Czy to wszystko ma sens?
Wiesz już, z jakimi rodzajami marketingu internetowego możesz mieć do czynienia. Wiesz, że nie każdy sposób będzie adekwatny akurat do twoich działań. Jednak jest metoda, aby to ustalić, by sprawdzić, które działania są korzystne, a z których warto zrezygnować. Mowa o analityce internetowej. Jest to złożony system, który ma na celu optymalizację działań marketingu internetowego. Przeprowadzając pomiary, analizy, sprawdzając dane i różnego rodzaju współczynniki, będziesz wiedzieć, co jest dobrym wyborem, a z czego warto zrezygnować.