Słowa kluczowe-co to jest i jak to działa?

Słowa kluczowe to ważny element SEO ( Co to jest pisaliśmy w artykule: SEO – poradnik dla początkujących) , a ich dobre użycie może pomóc twojej stronie osiągnąć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania.  Dlatego jeżeli chcesz wiedzieć, jak przystosować stronę internetową twojej firmy, aby była bardzo wysoko w wynikach Google, zapraszamy do lektury naszego poradnika.

Co to są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe to słowa lub wyrażenia, które można użyć w wyszukiwarkach internetowych, aby znaleźć strony web, które mogą być interesujące, np. „jazda na nartach”, „marketing internetowy” itp. Frazy te są bardzo ważnym elementem pozycjonowania stron internetowych. Odnoszą się bezpośrednio do haseł, które internauci wpisują w swoją ulubioną przeglądarkę. Słowa klucze pomagają pozycjonować strony internetowe na liście wyników wyszukiwarek, co zwiększa ich widoczność i umożliwia dotarcie do większej liczby potencjalnych odbiorców.

Jak działają słowa kluczowe?

Słowa kluczowe pomagają pozycjonować strony internetowe na liście wyników wyszukiwarek, co zwiększa ich widoczność i umożliwia dotarcie do większej liczby potencjalnych odbiorców. Dlatego powinny być dobrane pod kątem popularyzacji strony www.

Jak dzielą się słowa kluczowe?

Słowa kluczowe mogą być podzielone na kilka kategorii, w zależności od tego, jak są używane. Do najważniejszych kategorii słów kluczowych należą:

  • ogólne – służą do opisywania całego zakresu działalności danej strony www. Powinny być umieszczone w treści strony i odpowiadać za jej ogólną widoczność w wynikach wyszukiwarek, np. „buty”,
  • semantyczne – to słowa, które lepiej precyzują tematykę strony internetowej, np. „buty sportowe”,
  • brandowe – odnoszą się do nazwy firmy lub marki, np. „Nike”, „webowa.pl”,
  • lokalne – określają region lub miejscowość związane z interesującym hasłem ogólnym, np. „buty sportowe, Śląsk”, „marketing internetowy, Rybnik”,
  • z długiego ogona (niszowe) – składają się z wielu wyrazów określających szczegóły, np. „wygodne buty sportowe do biegania”.

Dlaczego warto używać słów kluczowych?

Warto używać słów kluczowych, ponieważ pomagają twoim odbiorcom znaleźć to, czego szukają. Jeżeli twoja strona internetowa dzięki odpowiednio dobranym frazom kluczowym znajdzie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, zwiększy się na niej ruch potencjalnych klientów, a co za tym idzie – internauci zainteresują się twoimi usługami, wybiorą twoją firmę, a więc przełoży się to na większe zyski przedsiębiorstwa. A o to w tym wszystkim chodzi. 🙂

Jakie są najlepsze sposoby na wykorzystanie słów kluczowych?

Jak najlepiej wykorzystać słowa klucze? Już śpieszymy z wyjaśnieniem:

  1. Upewnij się, że twoje słowa kluczowe są odpowiednie dla tematu artykułu lub posta na blogu,
  2. Używaj słów kluczowych we wszystkich elementach tytułu – nagłówku, podtytule i głównym tekście,
  3. Dodawaj słowa kluczowe do tagów i opisów obrazków w artykule lub poście,
  4. Użyj słowa kluczowego w URL-u strony lub posta na blogu,
  5. Powtarzaj słowa kluczowe w całym tekście, ale unikaj tak zwanego „czarnego hat SEO”, czyli przesadnego powtarzania słów kluczowych w tekstach.

Jak szukać słów kluczowych?

Jak prawidłowo szukać i dobrać słowa klucze, które pomogą zwiększyć ruch na twojej stronie internetowej? Poniżej prezentujemy mini poradnik.

  1. Wpisz słowo kluczowe w wyszukiwarkę i spójrz na proponowane wyniki,
  2. Zwróć uwagę na liczbę wyników wyszukiwania oraz na to, jakie strony internetowe są wyświetlane na pierwszej stronie,
  3. Wybierz słowa kluczowe, które mają dużo wyników, ale nie są zbyt popularne,
  4. Sprawdź, czy twoja strona internetowa lub blog jest widoczny w wynikach wyszukiwania dla tego słowa kluczowego. Jeśli tak, to gratulacje! Jeśli nie, to spróbuj dodać inne słowo kluczowe do swojej strony internetowej lub bloga.

Mamy nadzieję, że nasz mały poradnik wytłumaczył ci, jak prawidłowo używać słów kluczy na stronach internetowych. Jednak jeżeli chcesz, żeby tym i wszystkim innym, co ma związek z e-marketingiem zajęli się specjaliści, zgłoś się do nas! Pisz, dzwoń, umów się z nami na kawę – webova.pl z Rybnika zostanie twoim przewodnikiem po świecie Internetu!